Generhverv

Hvis du har mistet dit kørekort, kan Køreskolen Cruise hjælpe dig med nemt og effektivt at generhverve det.

NYT: Sid hjemme og tag teori, inkl. tests

Kørselsforbud

Hvis du mister kortet inden 3 år efter erhvervet kørekort, får du automatisk et kørselsforbud, der kræver at du gennemgår en særlig undervisning bestående af 7 lektioner teori og 8 lektioners kørsel. Først derefter kan du gå op til den kontrollerende køreprøve (teoriprøve og køreprøve).

Frakendt kørekortet (betinget/ubetinget)

Du skal til en kontrollerende køreprøve, dvs. at du skal bestå en teoriprøve og en køreprøve hos politiets prøvesagkyndige.

For at bestå skal du sammen med køreskolen vurdere hvorvidt du har brug for opfriskende teori eller blot ekstra kørelektioner. Dog hvis du har fået kørselsforbud eller mistet kortet pga. alkohol er der særlige krav til generhvervelsen - se nedenfor.

Hvis du fået frakendt kortet betinget, har du ret til fortsat at køre bil såfremt du består en kontrollerende køreprøve indenfor 3 måneder - ingen andre krav.

Hvis du har fået frakendt kortet ubetinget skal du bestå en kontrollerende køreprøve inden du har ret til at køre bil igen.

Alkoholrelateret frakendelse

Hvis du har mistet kørekortet pga alkohol, skal du gennemgå et Alkohol og Trafik-kursus (A/T kursus) inden du kan tage den kontrollerende køreprøve. Hvor og hvornår næste A/T kursus nærmest din adresse foregår, informeres af Århus Kommune tlf: 8728 4091.

> pris
> Ring/SMS og lav en aftale med Ali, tlf. 40 46 20 63
Køreskolen Cruise v/Ali Jamshidi | Vester Søgårdsvej 18, 8230 Åbyhøj  | Tlf.: +45 40 46 20 63 | koreskolencruise@gmail.com